8 Ağustos 2015 Cumartesi




Kitap okumak hayatımda en ama en sevdiğim yapmaktan büyük keyif aldığım olaylardandır. Bir hobi değil olmazsa olmazdır benim için. Kendimce kitap okuma dönemlerim olur.Hatta yıllık iznimi kitap okumak için bile kullandığım doğrudur.Her kitap bittiğinde kendimi bir değişmiş bir farklı hissederim.Bu tadı anlatamam, benimle aynı fikirde olan kişiler mutlaka vardır onlar beni bu kadar net anlayabilir.Sizlerle okuduğum kitapları birer cümleyle anlatmaya çalışacağım tabiki son zamanlardaki...








Psikodinamik Psikiyatri ve Normaldışı Davranışlar (Engin Gençtan) : Özellikle psikoloji ile ilgilenenlerin yada sadece merak edenlerin kolayca anlayabileceği basit dille yazılmış bir kitap.Psikolojinin temel kavramları, kavramların bilimin içine serpiştirilmesi ve belli başlı kavramlar çok akıcı anlatılmış.


   Bir Psikiyatristin Gizli Defteri (Dr. Gary Small, Gigi Vorgan) : Psikolojiye merakı olanların ki benim her geçen gün daha da artıyor tek solukta okuyacağı bir kitap... Histerik kavramı bu kadar anlatılabilirdi...


Sizin Memlekette Eşek Yok Mu (Aziz Nesin) :  Aziz Nesin bütün kitaplarında ki en güzel hikayelerin derlendiği bir kitap. Hiç Aziz Nesin kitabı okumamıştım. Bu hikayeleri okuyunca neden bu kadar geç kaldım diye kendime üzüldüm. inceden inceye anekdotlarla söylemek istediklerini çok güzel anlatmış anlayana....
Celcelutiye(Kubilay Aktaş):O kadar dolu ve anlatılması zor kitap ki her okuyanın mutlaka çıkaracağı anlamlarda farklı olacaktır.Tevhid inancını, nefsin mertebelerini, teknolojik gelişmelerin Kuran-ı Kerim deki hangi sürelerle bağlantılı olduğunu anlatan çok dolu dolu ,okunası bir kitap

 


 Zayıflamada Son Söz(Deniz Egece): Her ne kadar zayıflama ile ilgili bir kitap olarak gözükse bile bilinç,bilinçaltı, özgüven, kalıplaşmış düşüncelerin nasıl kırılması gerektiğini anlatan çok hoş bir kitap..Benim ikinci kere okuduğum nadir kitaplardandır.
 



Nefsin Terbiyesi(İbn Arabi):Bu aralar İbn-i Arabi'nin eserlerini büyük bir hayranlık ile okuyorum.Nefs'in incelikleri ve tevhidin esaslarını bulabileceğiniz ama anlaşılması çok kolay olmayan bir kitap.
 

 İyi Hissetmek(David Burns): Depresyon tedavisi gören hastalara ilaç niyetine verilen bir kitaptır ve içeriğinde bilimsel olarak test edilmiş teknikler bulunmaktadır.Herkesin kendinden mutlaka bir şeyler bulabileceği ağır akıcı bir kitaptır.  Herkesin hayatında on senede bir tekrar okuyup, kendine bir şeyler çıkarması gereken bir kitaptır.
 


  Hızır Dokunsun Dualarına (Mustafa Kaya):Mustafa Kaya'nın ilk kitabını okuduktan hemen çıkan ikinci kitabını aldım.Nasıl dua etmemiz gerektiğini ve dua ederken yaptığımız hatalar konusunda bizi uyarıyor. Esmaül Hüsnaları nasıl okumamız konusunda bize güzel bir yol gösterici kitap...
 

 Kral Kaybederse(Gülseren Budayıcıoğlu):Hem kendi hayatımızdan parçalar bulacağımız, hem başka insanların hayatlarını anlayabileceğimiz çok akıcı ve güzel bir kitap. Sabit düşünceli bir insanın hayatının nasıl değişebileceğinin ibretlik hikayesini okuyucuya sunuyor.
 
 Size Bir Sır Vereceğim(Mustafa Kaya):İlim ile bilimin bir arada okuyucuya iletilmeye çalışıldığı bir kitap. Okuduğunuz anda çok bişi anlayamayabilirsiniz fakat  araştırarak söylenenleri anlamlandırabilirsiniz. İçerisinde Ledün ilmi, suyun gizemi, rölativite kurumu gibi pek çok konuya yer verilmiş
 


 Duyguların Psikolojisi (Nevzat Tarhan): Nevzat Tarhan'ın hangi kitabını okusam hep bitirdiğimde o kadar etkileniyorum ki nasıl ben bunu hiç fark etmemişim derim ve bir süre düşünmekten kendime gelemem.Bu kitapta bütün duygularımız o kadar net ve güzel anlatılmış ki okuduktan sonra bakış açınız değişecek ve duygularımız artık bir başka anlam kazanacak.




Madalyonun İçi(Gülseren Budayıcıoğlu): Gülseren Hanım bir Psikiyatrist ve kendi not defterini kitap haline getirmiş.Hastaları ile yaşadıklarını çok sade, yalın şekliyle ve inanılmaz tasvirleriyle okuyucuya aktarmış.Kişileri tasvir ettiği an bir an karşınızda gibi hissedebiliyorsunuz.O kadar başarılı... Hikayeler şeklinde yazılmış ve elinizden bitirmeden bırakmayacağız bir kitap.
 



 Geştalt Terapi(Ceylan Daş): Geştalt Terapi özellikle koçlukla ilgilenen kişilere yazılmış.Geştalt ekolünü anlatan bir kitaptır.
 


 Koçluk Okulu (Timur Tiryaki):Koçluk mesleği ile ilgilenen kişilerin, meslek hakkında bilgi edinebilecekleri akıcı bir kitap.Herhangi bir ekolden çok bahsetmiyor.Sadece koçluğun ana başlıkları mevcut.

Gölgenin Sırrı(Debbie Ford):Kendimizi olduğumuz gibi kabul etmenin ne kadar önemli olduğunu, kendimiz kabul etmediğimiz sürece doyuma ulaşamayacağımızı anlatan bir kitap.

Kuran Terapisi (Kubilay Aktaş)

Bilinçaltının Kuran ile birlikte yeniden şekillenmesini sağlayan farklı açılardan yaklaşmayı sağlayan sıradışı bir kitap. Yazarın başka kitaplarını da aldım ama bu kitap kadar açık ve anlaşılır değil.Beklemeye bıraktım.Anlayabilceğim zaman okuyacağım:)
Gerçek Özgürlük (Doğan Cüceloğlu)
Doğan Cüceloğlu bu kitabıyla birlikte bana hiç farkında olmadığım bir şeyi hatırlattı bana.Aslında çokkk şey anlatıyor da ben galiba en eksik olduğum noktada farkındalık kazandım.Sosyal sorumluluk projelerinin kişiler açısından ne kadar önem arz ettiğini.Hemen gidip Eğitim Gönülleri ve Toplum Gönülleri Vakfına üye oldum.Aktif görev almaya çalışıyorum.
Böğürtlen Kışı (Sarah Jio)    Mart Menekşeleri (Sarah Jio)

İşin aslında roman okumaktan hiç hoşlanmam ama canım sıkılıyordu herkesin de öyle heyecanla okuduğunu görünce bende okuyayım dedim.İlk önce Böğürtlen Kışı'nı okudum.Oldukça akıcı,hiç sıkılmadan bir günde bitireceğiniz bir kitap.çok kafa yormadan öyle bir şeyler akıp geçsin diyorsanız tercih edebilirsiniz.İşin aslı yazarın bu kadar genç olup bu kitapları çıkarmasından daha çok etkilendim.



Kişiliğin mi Var Derdin Var(A. Kadir Özer): Kendisi de psikoterapist olan Kadir Özer aslında pek çok kişiliğimiz olduğunu ve bu tipleri oldukça sürükleyici bir dilde anlatan kitabıdır. 


Kürk Mantolu Madonna(Sabahattin Ali): Sabahattin Ali, kendi kitabını ”Dünya’nın en basit, en zavallı, hatta en ahmak adamı bile, insanı hayretten hayrete düşürecek ne müthiş ve karışık bir ruha maliktir!... Niçin bunu anlamaktan bu kadar kaçıyor ve insan dedikleri mahluku anlaşılması ve hakkında hüküm verilmesi en kolay şeylerden biri zannediyoruz?” sözleriyle açıklamıştır.


Kardeşimin Hikayesi(Zülfü Livaneli): Son sayfaya kadar heyecanı dorukta tutan oldukça sürükleyici bir roman...

(Tony Buzan)Zihin Haritaları: Tony Buzan zihinsel okuryazarlık ile ilgilenen yazar ve eğitim danışmanı. Zihin haritaları eğitimleri de verilen zihni yönetmeye ve hafızayı arttırmaya yönelik bir  sistem.Kitabı okuyarak ta bu yetkinliğe sahip olabilirsiniz.

Biraz Yağmur Kimseyi İncitmez(Kemal Sayar): Kemal Sayar kitapları ile ilgili üstüne yorum yapabilecek durumda bile hissetmiyorum kendimi. O kadar düzgün ve kaliteli bir Türkçe kullanıyor ki öğrendiklerinizden ziyade kelime haznenize yeni kelimeler bile ekleyebiliyorsunuz.  





Kayıp Gül(Serdar Özkan):Kayıp ikizini arayan bir kişinin güllerle imtihanını anlatan bir yolculuğun hikayesi..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder